مته 5 شیار

مته پنج شیار

مته پنج شیار چیست؟

مته پنج شیار یکی از انواع مته است که معمولا برای ایجاد سوراخ و حفره روی مصالح ساختمانی سخت مانند بتن، آجر، سیمان، سنگ و غیره استفاده می شود. برای استفاده از این مته ها باید از دریل با سه نظام استاندارد پنج شیار استفاده شود. اگر از این مته ها استفاده می کنید به یاد داشته باشید که این مته در اثر برخورد با آرماتور (reinforcement rebar) صدمه می بیند و تنها می توان از آن برای ایجاد سوراخ و حفره روی بتن های بدون آرماتور استفاده کرد.

با استفاده از این مته ها می توانید با سرعت بالا و به راحتی، سوراخ ها و حفره هایی دقیق ایجاد کنید. در مقایسه با مته چهار شیار، مته پنج شیار محکم تر بوده و برای سطوح سخت از آن استفاده میشود. از آن جایی که این مته ها مقاومت بالایی در برابر حرارت و سایش دارند طول عمر آن ها زیاد است و کارایی بسیار خوبی که دارند خرید آن ها را کاملا مقرون به صرفه می کند. مته پنج شیار در هنگام سوراخ کاری گرد و غبار ایجاد شده را به خوبی به خارج منتقل می کند و به شما کمک می کند تا با دقت بیشتری سوراخ کاری را انجام دهید.

مته 5 شیار

خرید مته پنچ شیار

در هنگام خرید مته پنج شیار باید به موارد مختلفی توجه داشته باشید تا بتوانید مناسب ترین نوع مته را برای کاربرد مورد نظر خود تهیه کنید. طول کارگیر و قطر مته از مهم ترین نکاتی هستند که در هنگام خرید مته پنج شیار مورد توجه باشند. طول مته نیز مورد دیگری است که در هنگام انتخاب و خرید مته باید به آن توجه کنید. این مته ها با برندهای مختلفی در بازار موجود است و از آن جایی که جنس و کیفیت مته تأثیر زیادی روی عملکرد آن دارد باید به خرید مته با برند مطرح توجه داشته باشید.

مته پنج شیار چهار الماسه ولف، از جمله انواع مته ولف است که برای سوراخکاری بتن و سنگ بسیار مناسب است. این مته در برابر سایش و حرارت مقاوم است و بیشتر برای سوراخکاری سنگ و بتن از آن استفاده میشود. مته پنج شیار ولف در دو دسته بندی 310 میلیمتر و 550 میلیمتر موجود است.

فروش مته پنج شیار

گروه صنعتی ولف انواع مته پنج شیار را با بهترین کیفیت به فروش می رساند و شما می توانید با توجه به کاربرد مورد نظر خود و بررسی ویژگی های مطرح شده برای هر مته، مناسب ترین مته را تهیه کنید. برای استعلام قیمت این مته ها با کارشناسان ابزار باما تماس بگیرید.

برای خرید مته پنج شیار اورجینال و با کیفیت با قیمت مناسب کافی است تا با تماس با شماره های زیر، سفارش خود را ثبت کنید. تا محصول مورد نظر در اسرع وقت به شما تحویل داده شود.

معرفی مته پنج شیار چهار الماس ولف

کاربرد مته پنج شیار

مته‌های پنج شیار کاربردهای بسیار زیادی دارند و در صنایع مختلف از جمله ساختمان سازی، عمران، تاسیسات و… مورد استفاده قرار می‌گیرند. برخی از مهم‌ترین کاربردهای مته پنج شیار عبارتند از:

  • سوراخکاری در بتن: مته‌های پنج شیار یکی از بهترین ابزارها برای سوراخکاری در بتن مسلح و غیر مسلح هستند.
  • سوراخکاری در سنگ: این مته‌ها برای سوراخکاری در انواع سنگ‌ها مانند سنگ گرانیت، سنگ مرمر و… استفاده می‌شوند.
  • سوراخکاری در آجر: مته‌های پنج شیار برای سوراخکاری در انواع آجرها مانند آجر نسوز و آجر نما استفاده می‌شوند.
مته 5 شیار

ساختار مته پنج شیار

مته پنج شیار از چند قسمت اصلی تشکیل شده است:

  • بدنه مته: بدنه مته معمولاً از فولاد با کیفیت ساخته شده و وظیفه انتقال نیرو از دریل به نوک مته را بر عهده دارد.
  • ساقه مته: ساقه مته به قسمت انتهایی مته گفته می‌شود که به دریل متصل می‌شود.
  • نوک مته: نوک مته مهم‌ترین قسمت آن است و از الماس صنعتی ساخته شده است. این قسمت دارای پنج شیار است که به مته اجازه می‌دهد تا به راحتی در مصالح نفوذ کند.

ساختار مته پنج شیار

انواع مته پنج شیار

مته‌های پنج شیار در انواع مختلفی تولید می‌شوند که هر کدام کاربرد خاص خود را دارند. برخی از مهم‌ترین انواع مته پنج شیار عبارتند از:

  • مته پنج شیار خشک: این نوع مته‌ها برای سوراخکاری در مصالح خشک مانند بتن و سنگ استفاده می‌شوند.
  • مته پنج شیار خیس: این نوع مته‌ها برای سوراخکاری در مصالح مرطوب و یا زیر آب استفاده می‌شوند.
  • مته پنج شیار با روکش تنگستن: این نوع مته‌ها دارای روکشی از جنس تنگستن هستند که باعث افزایش طول عمر مته می‌شود.

مزایای استفاده از مته پنج شیار

  • قدرت برش بالا: مته‌های پنج شیار به دلیل تیغه‌های الماسه‌ای خود، قدرت برش بسیار بالایی دارند.
  • طول عمر بالا: این مته‌ها دارای طول عمر بالایی هستند و در صورت استفاده صحیح، می‌توانند برای مدت طولانی مورد استفاده قرار گیرند.
  • دقت بالا: با استفاده از مته‌های پنج شیار می‌توان سوراخ‌هایی با دقت بسیار بالا ایجاد کرد.
  • سرعت بالا: مته‌های پنج شیار به دلیل ساختار خاص خود، سرعت سوراخکاری بالایی دارند.

مته پنج شیار در سایز های مختلف

نکات مهم در استفاده از مته پنج شیار

  • انتخاب مته مناسب: برای هر نوع مصالحی باید از مته پنج شیار مناسب با قطر و جنس مصالح استفاده کرد.
  • استفاده از دور مناسب دریل: سرعت دوران دریل باید متناسب با جنس مصالح و قطر مته باشد.
  • خنک نگه داشتن مته: در حین کار باید مته را خنک نگه داشت تا از شکستگی آن جلوگیری شود.
  • استفاده از محافظ: برای جلوگیری از آسیب دیدن دست‌ها و سایر قسمت‌های بدن باید از محافظ استفاده کرد.

معرفی برند ولف

برند ولف برای ساخت و تهیه و تولید محصول های خود از کارخانجات فوق پیشرفته و فول تکنولوژی آلمانی استفاده می کند به همین دلیل با درخشش و پیشرفت روز افزون برند Wolf توانسته است محصول های با کیفیت خود را با قیمت بسیار مقرون به صرفه در بازار خارجی عرضه کند. و در بازار ایرانی یکی از معتبرترین و با کیفیت ترین برندهای موجود در بازار فعلی در زمینه ابزارهای برش، سوراخکاری و قالب سازی برند ولف می باشد. برای مشاهده انواع محصولات ولف به صفحه مربوطه مراجعه کنید.