چهار شیار

مته چهار شیار

مته چهار شیار یکی از انواع مته ها است که برای سوراخ کاری روی متریال مختلفی استفاده می شود. این نوع مته دارای انواع و اندازه های مختلفی است و هر نوع آن نیز برای کاربرد خاصی مورد استفاده قرار می گیرد. از مته های چهار شیار اغلب برای ایجاد سوراخ در مصالح ساختمانی مانند آجر و بتن استفاده می شود. این مته ها به دلیل داشتن دو لبه، نوک تیزتری دارند و راحت تر و با سرعت بیشتری سطوح سفت را سوراخ می کنند. اما در مقایسه با مته پنج شیار، مته چهار شیار ضغیف تر است و برای سطوح نرم تر استفاده میشود.

مته دریل چهار شیار در سایزها و اندازه های مختلفی وجود دارد و دارای چهار شیار است که این شیارها دو به دو مشابه و هم اندازه هم می باشند. کار کردن با انواع مته چهار شیار بسیار راحت است و از آن جایی که سرعت بالایی دارند، گرد و خاک سوراخ کاری را پراکنده کرده و دقت در انجام کار را افزایش می دهند. این مته ها را می توانیم به دو نوع کلی دو الماس و چهار الماس نیز تقسیم بندی کنیم.

همچنین دیدن کنید: قلاویز چپ گرد

قیمت مته چهار شیار

قیمت مته چهار شیار با توجه به نوع، جنس، اندازه و چگونگی قسمت های مختلف مته تعیین می شوند. در فروشگاه ابزار باما می توانید قیمت انواع مته دریل چهار شیار را مشاهده کنید. برای خرید مته چهار شیار کافیست تا مته مناسب برای کاربرد مورد نظر خود را در این سایت سفارش دهید تا محصول مورد نیازتان در اسرع وقت به شما تحویل داده شود.

 

کاربرد مته چهار شیار

مته چهار شیار یکی از قطعات بسیار کاربردی در صنایع مختلف است که روی دریل قرار می گیرد و به وسیله آن می توان سوارخ ها و حفره هایی را روی سطوح مختلف ایجاد کرد. در طول این نوع مته چهار شیار موازی وجود دارد که سبب می شوند ذرات حاصل از سوراخ کاری به راحتی از داخل حفره خارج شوند.
از مته دریل چهار شیار در صنایع ساختمان سازی، خودروسازی، برق، مکانیک و غیره برای ایجاد سوراخ و حفره روی سطوح آلومینیومی، چدنی، فولادی، بتن، انواع سنگ ها و حتی شیشه استفاده می شود.

انواع مته چهار شیار

انواع مته چهار شیار با ویژگی ها و کاربردهای مخصوص وجود دارد و به همین دلیل در هنگام خرید مته چهار شیار باید به مناسب بودن نوع مته ای که انتخاب می کنید برای کاربرد مورد نظر خود توجه داشته باشید. انواع مته دریل چهار شیار را می توانیم به مته های دو الماس و چهار الماس تقسیم بندی کنیم و یا با توجه به سایز قطر و طول مته ها نوع آن ها را تعیین نماییم. قطر مته های چهار شیار از 4 ميلي ‌متر تا 32 ميلي ‌متر و طول آن ها نیز از سايز 460،260،160،110 ميلي‌ متر تا بالاتر موجود است.

خرید مته چهار شیار

در هنگام انتخاب و خرید مته چهار شیار باید به نکاتی مانند نوع، طول، قطر، دو الماس یا چهار الماس بودن و غیره توجه داشته باشید تا بتوانید مناسب ترین نوع مته را برای کاربرد مورد نظر خود تهیه کنید. در فروشگاه ابزار باما انواع مته دریل چهار شیار عرضه شده است و شما می توانید ویژگی های هر محصول را مشاهده کرده و با توجه به کاربرد مورد نظر خود، مناسب ترین مته را سفارش دهید.

در هنگام خرید مته چهار شیار باید به با کیفیت بودن جنس و استاندارد بودن طراحی هر قسمت از مته توجه داشته باشید زیرا تمامی قسمت های مته در عملکرد آن تأثیر دارند و دارای کارایی خاصی می باشند. برای مثال طول بدنه مته که شیارها روی آن قرار گرفته اند، اندازه عمق سوراخ هایی که مته می تواند ایجاد کند را تعیین می کند. همچنین به بلندی و کوتاهی دنباله مته که درون دریل قرار می گیرد نیز باید توجه شود.

علاوه بر این در انتخاب انواع مته چهار شیار باید به استاندارد بودن شیار مته نیز توجه کنید. منظور از شیار مته همان زاویه روی بدنه مته است که براده های حاصل از سوراخ کاری را از داخل سوراخ خارج می کند. توجه به جان مته و یا همان فاصله بین دو شیار نیز اهمیت زیادی دارد زیرا جان مته با اندازه های مختلفی وجود دارد و هر اندازه نیز برای کاربرد خاصی مناسب می باشد. از آن جایی که دو لبه نوک مته که به آن ها دو لبه اصلی گفته می شود، در عملکرد مته در سوراخ کردن و برداشتن براده ها تأثیر زیادی دارند باید به استاندارد بودن این لبه ها توجه زیادی داشته باشید.